tisdag 30 augusti 2016

Huset i mitt hjärta, Lantliv och tack



Jag vill börja med gårdagens inlägg. Tack. Av hela mitt hjärta. Det är lite utelämnande att skriva de där inläggen och samtidigt känner jag att om jag kan hjälpa någon endaste människa att få samma insikter som jag själv har fått och den personen kommer vidare, ja då är det värt det.

Nu till något helt annat. I senaste numret av Lantliv finns ett reportage med från vårt tidigare hem. Det är ju snart två år sedan vi flyttade och saknaden har varit stor. Jag har gruvat lite inför den här dagen men som tur är gick det bättre än väntat. Jag känner mig varm i hjärtat över vad vi gjorde där. Allt jobb vi lade ner. All kärlek.

Jag kanske aldrig får bo vackrare än jag gjorde i det där gamla, härliga huset. Men det gav mig tolv år och jag är tacksam för dem.

Vill ni läsa Eija Kortesaaris fina text och se bilderna tycker jag att ni ska ta en sväng till butiken idag för att köpa tidningen. Jag kommer att spara min för evigt, både i hjärta och i tryck.

Kram
Jenny








2 kommentarer:

  1. Why did you leave that house? I am not sure if I read the reason. It is beautiful!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, it is. I really loved it. The reason was that we were supposed to buy another house, a smaller one by the water, but just a day before we were supposed to leave our house, things came up that made it not possibe to buy the other house. We were forced to leave anyway and today we´re waiting for a new home to love. It was a lesson for us and we´ve missed this house alot. But life goes on and you have to look forward. Love Jenny

      Radera