fredag 12 december 2014

Ge av hjärtat, smycken och fantastiska människor

Julklappar made by Jonna.

Jag är konstnärssjäl av hela mitt hjärta. Även om jag inte alltid har fått fram allt som finns där inne, så vet jag att jag är det. Och jag vet hur tufft det kan vara att nå fram eller ens hitta sin egen väg för att bli den bästa versionen av sig själv. En version där man får utlopp för det man vill göra och skapa.

Jag beundrar verkligen människor som vågar tro på sin egen förmåga och gå sin egen väg för att bli lyckliga. Även om den vägen sticker iväg avsevärt från mängden. Kanske desto mer då faktiskt. För det kan vara väldigt svårt att göra en sån sak. Det finns alltid människor runtomkring som ifrågasätter ens val eller som gärna tar tillfället att se det "realistiska" i situationen som man har valt. De säger gärna saker som "Hur ska du lyckas kunna leva på det där då?" och i en underton kanske till och med "vem tror du att du är?".
När man följer sitt hjärta så handlar det ju sällan om att man försöker "vara" någon. Inte mer än att man vill vara sann mot sig själv. Och det är sällan någon räkmacka att följa sitt hjärta, man får bita i och jobba hårt!
Vi har en lott allihopa. Och det är att hitta vår väg och försöka våga följa den. Det är min sanna övertygelse. Och svaret finns ofta i det vi tycker är roligt.

I år har jag bestämt mig för att "sponsra" en av de människor som jag beundrar från vår bygd. Jag köpte mig ett par smycken i julklapp av den här tjejen. Inte för att jag egentligen behöver smycken, utan för att jag vill att hon ska kunna leva på det hon gör. Jag vill dra mitt strå till stacken för henne. För hon påminner mig dagligen om att jag måste försöka gå dit hjärtat vill. Hur krokig och konstig min väg än må vara.

Jag tror nämligen att om vi alla ger av vårt hjärta till andra, så får vi dubbelt tillbaka. Och när man ger av hjärtat så får vi lyckan i vår hand. En riktigt härlig känsla.

Sköt om er och ha en fantastisk helg!

Kram
Jenny

5 kommentarer:

  1. Jonna gör verkligen fantastiska smycken! :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ni ska få se sedan vad det blev för min del :) Desamma! Kram Jenny

      Radera
  2. Håller med dig! Det är så viktigt att vara sann både mot sig själv och andra. Att följa sitt hjärta och ge för att man vill och kan. Har skrivit lite om det också på min blogg.
    Fortsätt och följ ditt hjärta Jenny, även om vägen ibland känns krokig!
    Vilken underbar blogg Jonna har!
    Kram, Gunilla
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är verkligen inspirerande! Tack fina du, det ska jag göra. Du med! Kram Jenny

      Radera
  3. Jag är lycklig ägare till ett armband från Nordkristall. Den bästa present jag kunnat få, hon är en varm personlighet och jag håller både tummar o tår för att vi får behålla henne i vår kommun. Hon är en förebild och sprider både värme och kärlek!
    Skorpan

    SvaraRadera