lördag 21 juni 2014

Midsommar och trädgård



 I trädgården just nu.

Hej vänner!

Hoppas ni har haft en varm, skön och fin midsommar. Det första var väl att hoppas för mycket på men resten hoppas jag på ;)

Min var ingenting att skriva hem till mamma om, om man säger så. Den bestod av en väldans massa fixande och städande. Kul, eller hur? ;) Jag sa till maken att vi nog får ta igen det nästa år istället och kompensera det här tråkiga året. Lite god mat blev det i alla fall. Det satt fint.

Snart ska jag gå ut och se hur pionerna står sig i det här vädret. Jag har planterad dem så att de ska blomma lite i omgångar. Det tycker jag om! Då får man njuta lite extra länge av dem :) Nu frossar jag i så många buketter jag bara kan för att få känna doften även inne. Ren och skär lycka.

Jag försökte fota lite från vår trädgård en kväll i veckan när det var så fint ute men ibland vill känslan inte alls fångas på bild. Ofta blir det så när man fotar natur. Känslan kan vara överväldigande och på bild ser det totalt platt ut. Är ju ganska vanligt om man fotar solnedgångar också. Det går liksom aldrig att få in den känslan som fanns i verkligheten. Men här är den ändå. Vår "kulle" i total blomsterprakt med sommarblomster och massor av liljekonvaljer, lupiner som ramar in och pionknoppar som är vackra att bara se på. Jag älskar den här tiden.

Ha en skön fortsättning på helgen. Här ska vi fixa vidare. Snart redo!

Kram
Jenny



3 kommentarer:

  1. Hej Jenny! Tittar in och önskar en fortsatt trevlig helg! Fortsatt fixande och städande för er? Lycka till på visningen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack desamma Anna! Ja, det har varit fullt upp. Tack! <3 Kram Jenny

      Radera
  2. Åh du har det så mysigt. Blir så inspirerad av att plantera lite pioner och som du skriver som blommor i omgångar. Vill gärna ha vita pioner. Har du några idéer?

    SvaraRadera