måndag 20 januari 2014

Pudervinter och inställning


 Kallt och vintrigt. Så vackert!

Det är makalöst vackert hos oss nu. Det har snöat pudersnö i flera dagar och allting ligger kvar så vackert runt träden. Fågelbordet skvallrar om 30 cm nysnö. Minst. Jag njuter faktiskt av det här. Helst när solen skiner. Äntligen kommer ljuset. Äntligen!
Jag kan fastna i att bara titta ut, se lätt snö falla från träden och solen skina över trätopparna. Nu är det vinter. På riktigt.

I dagarna har jag funderat lite på det här med vår inställning. Hur viktig den är. Vi har alltid ett val att välja hur vi ska förhålla oss till det som händer oss eller det som är. Ibland kan det vara svårt att hålla en positiv känsla och tanke när allting känns motigt men det finns alltid ett val. Det både skrämmer mig och ger mig glädje att det är så. Det innebär att allt är upp till mig hur jag ska må, oavsett vad som händer mig.

Vi kan vända allting om vi vill det. Och jag försöker lära mig av våra duktiga idrottare som vi har i Sverige. Att aldrig ge upp. Att släppa negativa saker fort och istället hitta en väg ut. Att jobba hårt för att nå dit jag vill nå. Att tänka att saker löser sig till det bästa. För det kan det verkligen, om man vågar tro och jobbar mot det.

Kram
Jenny


1 kommentar:

  1. Vackert ute!!
    Visst är det så att man väljer själv. Tycker allt för många tar ut det dåliga i förskott och ser problem där det inte behöver vara några. Tror man att det ska gå dåligt så gör det oftast det. Man ska in te måla fan på väggen för då kommer han. :)

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera