onsdag 29 januari 2014

Litet livstecken

Färglöst i salen.

Ni är fantastiskt rara, vet ni om det? Tack för att ni har tålamod med mig. Jag har känt mig lite energilös ett tag men den här frånvaron har gjort mig gott. Jag behövde ett break. Jag vill bara visa ett livstecken och tacka för att ni finns. 
Som ni ser är det väldigt färglöst och kalt i salen nu. Allt det gröna försvann med julens dekorationer, mina pelargoner är inte redo att se vinterljus än (snart!) och på bilden ser jag att det verkligen behövs träenergi - liv! Så kan det bli i övergångarna. Jag älskar våren och längtar efter lite härligt grönt och rosa, och det är precis vad som behövs i ett så ljust rum som salen för att få balans. Får nog bli något sånt snart.

Hoppas att ni har en fin vecka! Sköt om er.

KRAM
Jenny


5 kommentarer:

  1. Dear Jenny, your blog is very special to me! Thanks for shearing your thoughts! I hope the blogbreak was good for you. And so nice you're back!! Kram Lupineke

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny! Gott med ett litet livstecken ifrån dig - vi behöver alla en paus ibland! Ja, visst är det vackert med grönt och lite färg. Men för min del i små doser...som en bukett tulpaner eller en lite primula!
    Må gott!
    Hälsningar, Gunilla

    SvaraRadera
  3. Ibland behöver man ett break för att sedan orka komma igen!:)
    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mysig du är :) ochfina bilder.

    SvaraRadera
  5. Underbar känsla med fredag & helg...jag samlar också kraft med mys, god mat, promenader & vila.
    På lördag blir det skidåkning & film i skönaste soffhörnet :)
    Njut av helgen!

    Kram från Anna V

    SvaraRadera