måndag 9 december 2013

Helgsummering

 Mysigt i morgondunkel.

Tänk vad en helg kan gå fort. Det är förundrande. Med en kort summering har den bestått av en lite småfix, en härlig middag och en massa tittande på ett fågelbord som maken har snickrat och fått ut. Vilken härlig energi fåglar har! Väldigt passande har vi placerat det i vårt område för kreativitet och barn. Vad kan passa bättre än att ha ständig rörelse och god energi där? För oss var det en självklarhet att det skulle hamna just där, det kände vi båda.
Det är ofta så jag jobbar när jag använder Feng shui. Jag jobbar med våra problemområden och försöker förstärka dem med god energi. Nu hjälper fåglarna till :) Förresten, är det inte storken som kommer med barnen? ;)

Nu drar vi igång den här veckan, eller hur? Den blir nog bra, det känner jag på mig.

Ha en riktigt skön måndag!

Kram
Jenny

9 kommentarer:

  1. Har också gjort ett "smörgåsbord" till fåglarna. Har placerat det till höger om entrén framför fönstret så vi ska se dem ordentligt. Är det rätt feng shui tänk?
    Önskar dig också en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena! Jag är övertygad att fåglarna ger en väldigt god energi. Det känner man! Man blir glad av det som händer runt dem. Jag är helt säker på att du intuitivt sätter bordet där du behöver mer energi. Vad det är för område runt ditt hus vet jag inte. Det vet du om du kollar väderstrecken och lägger en bagua. Det brukar bli en aha upplevelse :)

      Ha en fin dag!
      KRAM
      Jenny

      Radera
    2. Jag glömde att skriva att fåglar tillhör eldelementet. Viktigt att ha nu på vintern när vi har mindre av det. Kram Jenny

      Radera
  2. Mysig bild! Så roligt med fågelbord! Jag har hängt upp talg bollar i nästan alla träd på gården, åt fåglarna! Så roligt när de kommer på besök! Ha en fortsatt trevlig måndag och en skön vecka! Kram Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen en glädjekälla! Man blir glad och lycklig när man ser att de mår bra. Tack desamma! Kram Jenny

      Radera
  3. Idag är jag kortfattad :) det är underbart helt enkelt !!

    Stor kram
    Anci

    SvaraRadera
  4. Jättemysigt att sitta och titta på fåglarna som tar för sig av maten, tycker jag. Jag har ingen aning om var i feng shuimönstret vårt är placerat, men vi har ställt maten så vi har det utanför köksfönstret där vi kan sitta och titta ut. Och så hänger grejerna på en lång metallstång så inte katterna ska kunna klättra upp dit.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Fåglar har alltid haft en stor plats i mitt hjärta, så stor att jag tom har träfåglar på en hylla, en fågelbok i köket, fågelbord till de vilda fåglarna utanför köksfönstret och 2 livs levande i mitt hem. Kan rekommenderas:)
    Skorpan

    SvaraRadera
  6. Vilken supermysig bild! Så smart att använda lite olika glasskålar som ljuslyktor, det blir så levande! :) Jag håller med ang. fåglarna! Sen så känns det som om man uppskattar sånt med åldern oxå! Är så mysigt att se dom genom fönstret! Har en lykta som hänger i ett snöre på farstukvisten och de landar ofta och sitter där på sniskan på snöret och på hängrännan där! :)

    Kram

    SvaraRadera