onsdag 24 juli 2013

Mjuka former



Solen och värmen har kommit tillbaka till oss och då blir det inte många minuter vid datorn. Försöker suga i mig allt vad sommaren har att ge just nu.

Jag brukar förespråka att man ska försöka följa naturen när man skapar trädgård och undvika raka linjer eftersom det sällan känns harmoniskt. Naturen skulle inte skapa en rak linje av sig själv. Det är människans påfund. Jag vet inte varför vi gör det men ibland tror jag att vi känner någon sorts trygghet i att saker ska vara raka, trots att det förmodligen är tvärtom.

Ifjol byggde maken en liten vedbod och ett "dass" för vår soptunna och då ville jag försöka få bort känslan av dess raka väggar genom att skapa en rund form av sten utanför. Vi tog bara stenar som vi hade och som ni ser är det inte perfekt på något sätt, men känslan infann sig. När vi sedan gjorde cirkeln på tomten blev känslan ännu mjukare, känner ni?

Hoppas ni har det skönt i sommarsverige! Nu ska jag njuta av mina sista lediga dagar så får vi höras sedan.

Kram

Jenny

4 kommentarer:

  1. Visst är det fint med runda former, men jag gillar raka kanter också här och där. Lagom av allt! Ha så skönt dina lediga dagar, själv jobbar jag men det går bra. Var riktigt kvavt och varmt här i morse, nu blåser det så allt är som vanligt igen ;)

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Men ÅH va fint! Den boden har jag inte sett!...så fint med konsollerna under taket!:) Ser jättefint ut! Ja nu får man passa på att njuta! Jag jobbar dock idag...men men..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Nej, jag har nog inte visat den. Den gjorde att vi fick lite gårdkänsla här hemma :) Kram

      Radera