torsdag 18 juli 2013

Hösten är här



Nä, hörrni. Jag vet inte vad som hände med sommaren. Den liksom bara försvann. Här i norr har vi tjocktröjorna på och det känns mer som slutet av augusti än mitten av juli. Det är höst. Jag vet att man inte kan göra något åt vädret, men det här känns inte alls kul. Min energi blir på noll. Visst kan det vara mysigt någon dag, men jag vill ha tillbaka sommaren nu! Den behövs verkligen.

Ett trick för att öka sin energi, när solen inte lyser, kan vara att försöka ha lite eldelement omkring sig. Så idag blir det en nästan lite galen bild på våra första pioner som vi satte på tomten. Jag trodde att jag köpte röda, och när de slog ut så de så här galencerisa ut :) Men jag gillar dem. Och idag fyller de sitt syfte för påfyllning.

Ha en riktigt skön vecka!

Kram
Jenny




5 kommentarer:

  1. Va ?? Jag tror att vi har haft den varmaste dagen i år. Det kändes som 40 grader.
    Jag tror att sommaren hittar till er igen, annars får du njuta av dina fina blommor.

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det lät verkligen somrigt :) Gud så avis jag blir! Fy sjutton, vi har 14 grader just nu plus att det blåser iskallt. BURR! Man får helt enkelt ta fram höstkläderna. Jag håller mina tummar att sommaren vill komma tillbaka :) KRAM

      Radera
  2. Den kommer !! Jag lovar (nästan) det.
    Jag måste bara berätta också att först trodde jag att galencerisa var ett latinsk namn på blomman. :) Det tog ett tag innan jag förstod...

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna och tror på dig ;)
      Hahahhaa, nej du, inga latinnamn här inte hhahahhaa

      Kram

      Radera
  3. Tokgillar din pion! Ja, här åkte strumpor och långbyxor fram, vad var det som hände? Frös igår och försökte intala mig att det är faktiskt en bit av juli och hela augusti kvar så det borde rimligen inte vara slut på sommaren, men man funderar ju ... Man får låtsas som det regnar (!) så återkommer nog värmen.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera