torsdag 3 maj 2012

Möjligheter

Det känns som lite virrvarr den här veckan när det blev en helgdag mitt i allt. Det skapar förvirring i min hjärna. Hemma händer det mest saker utomhus. Det finns massor att ta tag i efter vintern. Jag går runt och myser, spanar på mina pionknoppar och hoppas att det ska bli några extra i år. 
Varje år, när våren kommer, pratar maken och jag om vad vi skulle kunna göra med trädgården. Vi har massor med idéer men planerna får ligga och gro. Det är bäst ibland. Det är i alla fall en härlig känsla att ha idéer som man kan förverkliga om man vill. Jag älskar det. Att få känna att det finns möjligheter. För det finns det, om man vill det.

Ha en fin dag!

Kram
Jenny

6 kommentarer:

  1. Just nu känns det inte så....men jag vet ju att du har rätt innerst inne. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina du. Jag förstår om du verkligen känner dig tveksam till det mesta just nu. Jag önskar så mycket att du får må bra igen. All min kärlek till dig! Kram Jenny

      Radera
  2. Låter härligt! Tack för ett inspirerande inlägg! Kram :)

    SvaraRadera
  3. Jag har fått utdelningen på livets vinstlott den här veckan och det är absolut så att om vi vill något nog mycket så kommer det att ske! Tankekraft...

    Kram Anna V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh vad härligt att höra! :) Stort grattis! Visst är det så! Ibland går inte vägen som man har tänkt sig bara men i slutändan kan det bli väldigt bra ändå. Kanske tom bättre än man först tänkte sig. Kram Jenny

      Radera
  4. Visst är det så! Vi har länge funderat vad vi ska göra med sidan av huset som är ut mot trädgården, det är liksom en hörna där vi har gräsmatta med möbler i en grupp och så tråkigt det ser ut, och så måste man kånka runt möblerna när gräset ska klippas. Ska vi lägga stenplattor, trädäck, glasa in och göra ett uterum eller vad? Och så helt plötsligt en dag när vi satt där kom vi bara på det. Att vi vill göra ett stort trädäck och ha en pergola med växter som tak bara. Och vi var helt överens. När det blir av vet vi inte, har lite annat som prio först.'

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera