söndag 15 april 2012

Ljuvlig dag!



Idag har vi haft en riktigt härlig dag här i norr. Solen sken från klarblå himmel imorse och det var som gjort för lite trädgårdsfix. Maken har krattat och fixat idag och det är alltid lika härligt när det blir vårstädat ute! Det är lycka att få ha en trädgård tycker jag. Varje gång vi gör något där ute (eller bara sitter och njuter i solen) så känner jag så. Om jag ibland blir sugen på en vacker sekelskiftsvåning så blir jag påmind om varför vi nog aldrig kommer hamna i en sån när jag är ute i vår trädgård. 
Idéerna formligen sprutar när jag är ute i naturen. Jag är otroligt sugen på att ha något trädgårdsprojekt i år också men jag tror att det blir lugnt på den fronten i år. Några små saker kommer jag nog se till att vi klämmer in men som sagt inget stort ;) Men å andra sidan, har jag inte sagt sånt förr? ;)
Som bevis för att det hänt något här idag får ni några bilder. Någon som ser något som inte ska slängas i högen? :) Det finns fler som älskar när det händer saker ute :)
När man har lekt med husse och matte hela dagen, då blir man trött efteråt! Så varför inte sova på bästa platsen när matte ändå lagt jackan här? :) Natti natti.


Hoppas ni har haft en UNDERBAR helg! 


Vi ses i veckan! :)
KRAM
Jenny

4 kommentarer:

  1. Så söt, känner igen det där, min är med överallt;) I går hade vi snöstorm hela dagen, men i dag kom solen och jag blev så glad har tagit en långpromenad med gubben och myst. Kramar

    SvaraRadera
  2. Hihi sötsnöre :) Ja det har verkligen varit härligt idag. Jag har krattat lite jag med och suttit på altanen och fikat och njutit. Energipåfyllande :) KRAM Linda

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt det är med trädgård, hade planer på att gräva i min rabatt idag men det började regna.. Hoppas på bättre tur nästa helg.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Härligt! blåste lite för mycket för krattning tyckte jag..så jag satt mot en vägg istället och solade och läste bok igår!..Signe myste omkring i närheten och trivdes! Jag satt oxå i svart dunjacka...så man var riktigt varm! :)
    Kram

    SvaraRadera