måndag 12 september 2011

Varde ljus

Vårt matrum med nyputsade fönster.

Vi har landat i en ny vecka igen. Nu rusar det på tycker jag. Helgen har varit bra och det är med lycka jag tänker på att maken putsat alla våra 100 (nästan!) fönster :) Det är väl bara när de ska putsas som vi kan fundera över hur många och stora de är. Annars älskar vi ljuset som strömmar in. Nu är fönstren höstfina och det skimrar inne, en ljuvlig känsla! Det är verkligen en känsla av god Feng shui.

Jag har fått lite ny energi att försöka göra något åt ett rum på övervåningen sedan jag skrev om det på bloggen. Ibland behöver man uppmärksamma något för att komma igång igen :) Jag har börjat fila lite på vårt gamla "dumprum" (Ja, vi har såna ibland också) och det är med små medel jag ska försöka piffa upp det för att få in lite energi.
Angående det rutiga tyget så har jag hittat ett tyg på nätet som liknar mitt men det är tyvärr inte av samma kraftiga bomullstyg som jag har. Önskar så att jag fick precis samma tyg! Gripsholmsrutan har en gul rand i sitt tyg, vilket i sig är fint, men jag vill så gärna ha utan den randen. Tänk att det ska vara så svårt? Konstigt tycker jag. Trenden kanske inte lutar åt klassiskt just nu och då blir det svårare.

Oj, idag blev det långt! :) Dags att sluta! Ha en fin måndag.

KRAM 
Jenny

4 kommentarer:

  1. Hej Jenny! Så skönt det är när man har det gjort, fönsterputsning och annat trist. Så fin vrå från er matsal! Ha en skön vecka! Kram /Anna

    SvaraRadera
  2. Såå fint! Gillar din gamla slitna soffa som bryter av mot det vita! Härligt att va utan gardiner med så där fina fönster och de ser verkligen rena ut. Jag tvättade mina i juli och nu är det dags igen..puh!
    Va synd att det är svårt att hitta tyget! Har du kollat Åhlens?
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. Oj, så snäll och hjälpsam din man är!! Honom skall du hålla hårt i... hahaaa!!
    Rena fönster är minsann en njutning och fröjd för ögat... Jag gillar när fönstren blänker, ger en ombonad känsla!

    Har du kollat Linums rutiga tygurval? Är dock lite osäker om deras tyg har så stor ruta! Själv har jag av deras beige vit rutiga tyg på en min Gripsholmstol och det sitter som gjort... Men hoppas verkligen du hittar ett sådant tyg du söker!!
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!!
    Kram
    Pi

    SvaraRadera
  4. Fint det ser ut!
    Vi håller på att byta ut våra fönster och jag längtar tills jag kan putsa dem!:)
    Kram

    SvaraRadera