tisdag 13 september 2011

Köket


Det känns ibland som att ni får se samma bilder om och om igen. Men det blir ju lätt så när man bloggat länge. Det får ni stå ut med ;)

Idag blir det köket igen. Har ni tänkt på att när det är höst så vill vi gärna "boa in" oss och hänger upp fler gardiner och använder mer textilier? Vi vill helt enkelt ha mer värme då solen skiner mindre. Om man ser till det lilla ljus vi får i vårt land så är det en katastrof eftersom vi stänger ännu mer ljus ute. 
Tänk på att hissgardiner tar bort mycket ljus i ett rum. Solen skiner ju uppifrån och när hissgardinen sitter där så försvinner mycket naturligt ljus. 
I mitt kök har gardinerna åkt ner. Varde ljus! Till vintern ska jag försöka boa till det lite men då blir det genom att ha cafégardiner i stället, så att ljuset uppifrån kan komma in.

Ha en fin tisdag!
KRAM
Jenny

6 kommentarer:

  1. Helt rätt att inte skymma dina vackra fönster med gardiner! Men vintern är så obarmhärtigt kall i norrland så jag vill nog boa in mig med tjock textil som stoppar draget...

    SvaraRadera
  2. Ja, med så vackra fönster förstår jag att du avstår gardiner! Underbara fönstrar!

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Så mysigt med vedspis i köket! Ja man kan göra mycket med textilier! Du har så fina fönster och härlig grönska utanför så jag förstår att du inte har gardiner! De blir ändå bara dammiga av katthår och sotiga av eldandet!:) Kram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!

    Du har så rätt att hissgardiner tar mycket bort av dags ljuset! Har själv funderat ta ner kökets hissgardiner (fast de är vita linne gardiner) och bara ha cafegardiner i fönstren!
    Mig stör det inte att titta på "repris bilder" tvärtom gillar!! :)

    Önskar dig en fin kväll!
    Kram
    Pi

    SvaraRadera
  5. Åååå så himla fint...sugs in i den första bilden. INSPIRATION!!!! Så sant om ljuset! Ska tänka på det nu när jag ska röja runt här hemma :) KRAM Linda

    SvaraRadera
  6. Hei. For et nydelig kjøkken! Utrolig vakre bilder:) Vi må slippe til det lille med lys vi har på vinteren, helt enig:) Klemmer fra Ellen.

    SvaraRadera